Întrebări frecvente

Cum aplic pentru un împrumut

Pentru a solicita un imprumut online prin folosirea website-ului Provident trebuie doar să completezi online formularul de pe site şi vei primi un răspuns în cel mai scurt timp. Alternativ, ne poţi suna la 021 9877 (apel cu tarif normal), de luni pâna vineri, între 08.00 şi 20:00 sau sâmbată între 09:00 şi 17:00.

Puteți suna la 021 9877  (apel cu tarif normal) sau suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal) și echipa noastră dedicată vă va oferi toate detaliile despre împrumuturile Provident. De asemenea, puteți aplica online pe site-ul site-ul www.provident.ro, prin completarea formularului cu datele personale și vă vom suna noi în cel mai scurt timp.

Dacă doriți să luați un împrumut, puteți suna la 021 275 75 75 sau puteți suna la 021 9877, iar echipa noastră vă va oferi toate informațiile de care aveți nevoie. De asemenea, puteți aplica online pe site-ul site-ul www.provident.ro, prin completarea formularului cu datele personale, și vă vom contacta noi în cel mai scurt timp.

Portofoliul de produse Provident are la bază strategia de creditare responsabilă a companiei. Astfel, pentru clienții noi, suma maximă disponibilă este de 10.000 de lei iar pentru clienții existenți suma maximă care poate fi împrumutată este de 20.000 de lei. Pentru a solicita un împrumut, puteți suna la 021 9877  (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal). De asemenea, puteți aplica online pe site-ul site-ul www.provident.ro, prin completarea formularului cu datele personale și vă vom suna noi în cel mai scurt timp.

Actul normativ emis de Guvern are ca scop protejarea persoanelor aflate în dificultate financiară din cauza situației generate de pandemia COVID-19. Astfel, amânarea la plată a ratelor permite persoanelor ale căror venituri au fost afectate de pandemie să restabilească un echilibru financiar în perioada de amânare aleasă. Tocmai de aceea, este important să tratați cu responsabilitate bugetul dvs. în această perioadă. Din acest motiv, abia după încheierea perioadei de amânare la plată a ratelor veți putea solicita un împrumut Provident. Considerăm că responsabilitatea financiară trebuie să stea la baza oricărei decizii de împrumut și că este, deopotrivă, un comportament benefic atât pentru creditor, cât și pentru debitor.

În această perioadă, pentru siguranța dvs. și a colegilor noștri, am decis limitarea interacțiunilor în privința noilor clienți. Din acest motiv, din păcate, în acest moment, solicitările pentru împrumuturi nu pot fi soluționate. Cu toate acestea, vă asigurăm că lucrăm la implementarea unor soluții de vânzare și de colectare care să ne permită ca, in scurt timp, să va putem oferi produsele şi serviciile noastre adaptate contextului actual. Astfel, dacă doriți să fiți contactat în momentul implementării noilor soluții de vânzare, vă rugăm să completați formularul pentru solicitarea unui împrumut pe care îl găsiți aici.

Care sunt criteriile de eligibilitate

✔persoană cu cetăţenie română care a împlinit vârsta de 18 ani;

✔venit fix dovedibil;

✔adresa de domiciliu/reşedinţa să fie pe teritoriul României (aceeași cu cea din cartea de identitate);

✔un număr de telefon valabil.

Criteriile minime de eligibilitate pentru accesarea unui împrumut, în ce privește veniturile, sunt:

✔venit fix minim de 300 de lei/lună dovedibil, pentru credite rapide Provident Standard (rate săptămânale);

✔venit fix minim de 1.300 de lei/lună dovedibil, pentru credite rapide Provident STAR (rate lunare).

Nu facem discriminări pe criterii de vârstă, scopul nostru fiind să oferim cu responsabilitate oamenilor din toate păturile sociale acces la o formă de finanțare flexibilă și transparentă. Criteriile minime de eligibilitate care trebuie să fie îndeplinite pentru un împrumut Provident sunt:

✔persoană cu cetăţenie română care a împlinit vârsta de 18 ani;

✔venit fix dovedibil;

✔adresa de domiciliu/reşedinţa să fie pe teritoriul României (aceeași cu cea din cartea de identitate);

✔un număr de telefon valabil.

Unul dintre principiile de bază ale Provident este incluziunea financiară. Tocmai de aceea, știm că este important să oferim sprijin financiar și persoanelor care nu dispun sau nu își doresc un cont bancar. Astfel, aveți posibilitatea de a lua un împrumut cu serviciul opțional de gestionare la domiciliu. În acest fel, veți primi suma împrumutată în numerar și veți achita ratele din confortul locuinței dumneavoastră, fără a fi nevoie să vă faceți un card sau un cont bancar. Este important de menționat că serviciul de gestionare la domiciliu este oferit contra-cost. Astfel, existența unui cont bancar v-ar putea ajuta să luați un împrumut prin transfer bancar, care are o sumă totală de plată mai mică. Puteți afla mai multe despre rolul Provident în incluziunea financiară, accesând www.provident.ro/transparent.

Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Vechimea la locul de muncă nu este un criteriu obligatoriu, în măsura în care puteți dovedi că ați încasat cel puțin un salariu de la angajatorul curent.

Nu, însă o adresă de mail poate fi utilă dacă vreți să primiți chitanțele în format electronic sau să aflați rapid noutăți despre produsele, promoțiile și campaniile noastre pentru clienți.

Doar persoanele cu cetățenie română pot solicita un împrumut.

Dacă angajatorul dvs. este dintr-o altă țară, este necesară transmiterea unei copii a contractului de muncă tradusă de către un traducător autorizat, dovada de venit trebuie să fie înregistrată la instituțiile statului român și este necesar un calcul al venitului mediu pe anul anterior. Solicitarea este apoi analizată de către un departament specializat care va decide dacă puteți primi un împrumut.

Da, veniturile din pensii sunt luate în considerare, alături de orice alte forme de venit demonstrabil (fluturaș de salariu, extras de cont din care să reiasă veniturile, contracte de închiriere, interogare în baza de date ANAF etc). Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a analiza în detaliu situația dvs. și a vă spune dacă puteți primi un împrumut, puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a analiza în detaliu situația dvs. și a vă spune dacă puteți primi un împrumut, puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Dacă sunteți casnică și nu puteți demonstra un venit stabil, nicio instituție financiară din România nu vă va putea ajuta, întrucât existența unui venit constant este o condiție obligatorie, conform legii.

Nu. Pentru accesarea unui împrumut de la Provident, există criterii minime de eligibilitate, care trebuie să fie îndeplinite de orice potențial client:

✔persoană cu cetăţenie română care a împlinit vârsta de 18 ani;

✔venit fix dovedibil;

✔adresa de domiciliu/reşedinţa să fie pe teritoriul României (aceeași cu cea din cartea de identitate);

✔un număr de telefon valabil.

Da. Scopul nostru este să acordăm imprumuturi rapide într-un mod responsabil; de aceea evaluăm corespunzător posibilitatea solicitanţilor de a plăti împrumutul. Facem acest lucru întrucât nu este nici în interesul clienţilor, nici în al nostru să acordăm sume de bani pe care aceştia nu îşi permit să le restituie. De aceea, dacă decizi să soliciţi un împrumut, te rugăm să ne oferi informaţii cât mai exacte care să ne ajute să evaluăm corect posibilitatea ta de a plăti suma împrumutată.

În conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul în care persoana care dorește să acceseze un împrumut suferă de o tulburare care o lipseşte de discernământ, aceasta nu este eligibilă pentru contractarea unui împrumut.

Documente necesare pentru un împrumut

✔Act de identitate (vârstă minimă 18 ani) care să certifice cetăţenia română şi domiciliul stabil într-unul dintre oraşele în care oferim imprumuturi;

✔Dovadă (fluturaş, cupon pensie etc) a unui venit fix;

✔Un numar de telefon valabil;

✔După caz, o dovadă a unui cont bancar deschis în lei pe numele tău la orice bancă din România. Dacă alegi serviciul opţional de gestionare la domiciliu a creditului primeşti banii în mână în maximum 48 de ore de la apel, caz în care contul bancar nu mai este necesar. Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

✔Copie CI;

✔Documente venit (adeverință venit tipizat Provident, document eliberat de angajator, fluturaș salariu, extras de cont etc) sau, după caz, Acord interogare ANAF datat și semnat de client.

Potrivit legislației în vigoare, orice instituție financiară trebuie să asigure verificarea unor criterii minime de eligibilitate pentru fiecare solicitare de împrumut. În cazul Provident, acestea sunt:

✔persoană cu cetăţenie română care a împlinit vârsta de 18 ani;

✔venit fix dovedibil;

✔adresa de domiciliu/reşedinţa să fie pe teritoriul României (aceeași cu cea din cartea de identitate);

✔un număr de telefon valabil. Astfel, accesarea unui împrumut nu se poate face doar în baza cărții de identitate.

Nu neapărat, însă aveți nevoie să faceți dovada unui venit stabil (extras de cont din care să reiasă veniturile, cupon de pensie, contracte de închiriere, interogare în baza de date ANAF etc.). Evaluarea fiecărui client se face în funcție de informațiile disponibile referitoare la venit, istoric de creditare etc. Pentru mai multe detalii, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau ne puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal), sau ne puteți scrie la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau Provident Financial România, Departamentul de relaţii cu clienţii, str. Şerban Vodă nr. 133, Corpul A, etaj 1, sector 4, Bucureşti.

Da, puteți solicita un împrumut chiar dacă contractul de muncă actual nu este încheiat pe perioadă nedeterminată. După transmiterea documentelor care să ateste existența veniturilor dvs., vom analiza cererea pentru accesarea împrumutului și posibilitatea acordării acestuia.

Pentru accesarea unui împrumut de la Provident este necesar ca solicitantul să aibă un venit fix dovedibil, care să fie dovedit prin documente descrise în normele interne de creditare. Acest venit poate fi obținut dintr-un contract de muncă, de închiriere, pensie etc.

Care sunt costurile unui împrumut

Costul total pentru împrumut este stabilit printr-un contract de credit foarte transparent. Astfel, vei şti de la bun început care este suma împrumutată şi cum urmează să restitui împrumutul.

Costul unui credit rapid depinde de tipul acestuia, adica de suma împrumutată şi de numărul de săptămâni în care se face restituirea. Costul total este fix pentru fiecare tip de împrumut şi include comisionul de analiză a dosarului, dobânda fixa totală şi, după caz, comisionul de gestionare la domiciliu a creditului.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credite de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Dobânda unui împrumut depinde de suma împrumutată și de durata contractului. Pentru mai multe detalii, vă invităm să folosiți simulatorul de pe site-ul nostru, aici. Pentru informații suplimentare despre costurile Provident, accesați www.provident.ro/transparent.

Valoarea Dobânzii Anuale Efective (DAE) a împrumuturilor Provident variază. Este foarte important de precizat că în cazul împrumuturilor pe termen scurt, cum sunt cele oferite de Provident, DAE nu este un indicator relevant, întrucât nivelul acesteia este influenţată în mod categoric de perioada de rambursare şi de periodicitatea plăţilor.

Pentru a fi relevant, este important ca DAE să fie folosită pentru a compara două produse financiare similare. Odată ales tipul de împrumut, reprezentantul de vânzări Provident te va informa asupra DAE corespunzătoare împrumutului tău.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Dobânda împrumuturilor Provident este fixă pe toată perioada de creditare. Ne asigurăm astfel că toți clienții știu exact cât au de plătit în orice moment al contractului, evitând dezechilibrele financiare care ar putea fi provocate de fluctuațiile ratelor. Clienții se pot retrage din contractul de credit în 14 zile de la data semnării contractului de credit. De asemenea, clienții au posibilitatea de a achita împrumutul în avans și beneficiază în acest caz de o reducere a sumei totale de plată. Dacă vreți să aflați mai multe despre costurile împrumuturilor Provident, accesați www.provident.ro/transparent.

Dobânda fixă anuală totală variază între 41% şi 68% în funcţie de suma împrumutată şi perioada contractului. Costul total fix raportat procentual la suma împrumutată pentru varianta prin transfer bancar variază între 30% şi 113%.

Serviciul la domiciliu, care presupune înmânarea banilor în maximum 48 de ore şi încasarea ratelor săptămânale de la domiciliul clienţilor, este un serviciu opţional (deci clienţii aleg în mod expres să beneficieze de el), oferit contra cost. Ei apreciază faptul că pot alege să beneficieze de vizita săptămânală a unui reprezentant de vânzări şi de faptul că primesc banii acasă în mai puţin de 2 zile.

De altfel, clienţii apreciază atenţia şi calitatea serviciilor pe care le primesc. Credem că ceea ce ne diferenţiază de alţi creditori este acest serviciu personalizat care derivă din relaţia reprezentant de vânzări-client. Oferim fără birocraţie acces rapid la finanţare, costuri transparente şi fixe pe toată perioada împrumutului, confort şi servicii de calitate.

Fiecare client este important pentru noi și încercăm să ne îmbunătățim constant produsele și serviciile, astfel încât să venim în întâmpinarea așteptărilor clienților noștri. Apreciem responsabilitatea și respectarea prevederilor din contract și credem că este de datoria noastră, dar și a clienților să ducem la bun-sfârșit fiecare contract. După achitarea sumei totale de rambursat, generăm oferte pentru noi împrumuturi pentru clienții care au dat dovadă de responsabilitate și fiecare astfel de ofertă este personalizată în funcție de profilul fiecărui client. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să discutați cu reprezentantul dvs. de vânzări sau ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Cum se face plata ratelor

Dacă ai un împrumut fără serviciul la domiciliu, vei plăti prima rată după 17 zile de la semnarea contractului, prin ordin de plată, din contul tău în contul Provident. Dacă alegi şi serviciul de gestionare la domiciliu a creditului, vei plăti prima rată după 7 zile de la semnarea contractului, agentului Provident, chiar la tine acasă.

Cea mai mare parte a produselor noastre au rate săptămânale, însă Provident le oferă clienților săi și împrumuturi cu scadențe (plăți) lunare, valorile disponibile fiind cuprinse între 6.000 și 15.000 de lei, cu termene de rambursare între 12 și 21 de luni.

Clienții pot renunța oricând pe perioada contractului la serviciul opțional de gestionare a creditului la domiciliu prin trimiterea unei solicitări în acest sens ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal), prin e-mail la adresa relatiicuclientii@ provident.ro sau prin poştă (cu confirmare de primire) la adresa sediului social al Provident. După renunțarea la serviciul la domiciliu, clienții vor plăti ratele prin transfer bancar în contul Provident. Este important de menționat că, pe întreaga perioadă pentru care clienții beneficiază de serviciul opțional la gestionare la domiciliu, Provident nu aplică dobândă penalizatoare pentru întârzierile la plată. Scadența ratelor unui împrumut nu se poate modifica pe parcursul contractului. Dacă îndeplinesc criteriile de eligibilitate, clienții cu împrumuturi cu rate săptămânale le pot refinanța cu împrumuturi cu rate lunare.

Pentru contractele prin transfer bancar, rambursarea ratelor se face prin transfer bancar din contul dumneavoastră în contul menţionat în contractul de credit sau comunicat de către Provident. Reprezentanții Provident din teren gestionează doar contractele de împrumut pentru care clienții aleg și serviciul opțional de gestionare la domiciliu. Dacă aveți întrebări sau nelămuriri ori orice alte solicitări referitoare la împrumutul dumneavoastră, ne puteți  suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal)., ne puteți scrie la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau Provident Financial România, Departamentul de relaţii cu clienţii, str. Şerban Vodă nr. 133, Corpul A, etaj 1, sector 4, Bucureşti.

Desigur, poţi restitui împrumutul oricând înainte de termen, caz în care vei beneficia de o reducere a costurilor totale. Această reducere depinde de tipul tău de împrumut, de timpul scurs de la acordarea sa şi de comportamentul tău de plată pe perioada desfăşurării contractului.

Dacă vei dori să achiţi anticipat împrumutul, tot ce trebuie să faci este să contactezi departamentul de relaţii cu clientii pentru a afla care este reducerea de care vei beneficia şi ce trebuie să faci pentru a plăti împrumutul. Dacă ai ales şi serviciul de gestionare la domiciliu a creditului, poţi lua direct legătura cu reprezentantul de vânzări, care îţi va oferi toate informaţiile de care ai nevoie.

Adeverințele de lichidare se emit tuturor clienților care achită integral creditele în termen de cel mult 7 zile de la închiderea lor. Pentru a alege modalitatea prin care doriți să primiți adeverința de lichidare, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal)..

Potrivit OUG37/2020, aveți posibilitatea de a solicita amânarea la plată a ratelor dacă îndepliniți criteriile stabilite de actul normativ. Toate detaliile despre cum puteți solicita amânarea ratelor dar și despre pașii pe care trebuie să îi urmați, găsiți aici.

Potrivit normelor de implementare pentru OUG 37/2020, pentru perioada de amânare a ratelor, dobânda va fi capitalizată. Astfel, în momentul reluării plăţilor, dobânda acumulată va fi distribuită egal pe perioada rămasă până la rambursarea integrală a creditului iar valoarea ei se va reflecta în rata pe care dvs. o veţi avea de plătit. Prin urmare, ratele dumneavoastră şi implicit suma totală de rambursat vor fi mai mari. Suma este calculată în funcție de creditul accesat și este comunicată clientului în momentul solicitării amânării la plata a ratelor. De asemenea, este important de menţionat că pe perioada amânării nu veţi mai putea beneficia de un nou împrumut Provident.

Dacă nu doriți să fiți vizitat de reprezentantul Provident pentru colectarea ratelor, vă sugerăm să folosiți metodele alternative de plată puse la dispoziție de companie. Găsiți mai multe informații despre cum vă puteți plăti ratele, aici.

Nu. Clienţii nu plătesc niciodată mai mult decât ce îşi asumă prin semnarea contractului. Avem un contract explicit, de doar 4 pagini, în care toate costurile sunt descrise transparent, fără clauze suplimentare, anexe, steluţe sau cuvinte complicate. Dobânda este fixă pe toată perioada contractului şi ne mândrim cu faptul că suntem singurul creditor din România care nu îşi penalizează clienţii pentru întârziere la plată.

Cu alte cuvinte, suntem înţelegători atunci când clienţii nostri se confruntă cu dificultaţi în a plăti ratele şi reeşalonăm împrumutul fără niciun cost suplimentar. Astfel, suma datorată nu creşte şi clienţii au garanţia că sunt în măsură să păstreze situaţia sub control dacă nu pot plăti una sau mai multe rate la timp. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care clienţii ne apreciază şi cea mai mare parte a lor sunt deja la cel puţin al doilea împrumut rapid nebancar. Mai exact, peste 70% dintre clienţi sunt deja la al doilea împrumut. Plata ratelor la termen este o condiţie esentială pentru a putea beneficia de noi împrumuturi.

Primul lucru pe care îl ai de făcut este să iei legătura cu noi sunând la departamentul de relatii cu clienţii. Astfel, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) pentru a găsi împreună o soluţie pentru situaţia ta. Dacă ai ales şi serviciul opţional de gestionare la domiciliu a creditului, poţi stabili direct cu reprezentantul tău de vânzări o modalitate de reeşalonare a plăţilor.

În astfel de situaţii, cel mai important este să dai dovadă de bunăvoinţă şi să colaborezi cu angajaţii şi reprezentanţii noştri de vânzări pentru a ajunge cu plata ratelor la zi. Doar aşa vei putea beneficia de împrumuturi rapide Provident si pe viitor.

Serviciul opțional de gestionare la domiciliu

Acesta este un serviciu opţional, oferit contra cost, prin care poţi primi banii în mână, în maximum 48 de ore, chiar la tine acasă. În acest fel, nu ai nevoie de un cont bancar pentru a lua un împrumut, iar ratele le plăteşti în confortul casei tale, după un program stabilit de comun acord cu reprezentantul tău Provident.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Atunci când un reprezentant de vânzări părăsește compania, contractele pe care acesta le gestiona sunt alocate unui alt reprezentant de vânzări care se va ocupa de gestionarea clienților în aceeași manieră. Astfel, prevederile contractului nu se schimbă în momentul în care se schimbă reprezentantul de vânzări și modalitatea de plată a ratelor rămâne aceeași, în funcție de opţiunea dumneavoastră. Dacă sunteți în această situație și nu ați aflat încă numele și datele de contact ale noului dvs reprezentant, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Pentru orice nelămurire sau întrebare referitoare la gestionarea contractului dvs. vă recomandăm să discutați direct cu reprezentantul dvs. de vânzări. Alternativ, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal), pentru a stabili împreună cea mai bună soluție pentru situația dvs.

Clienții pot renunța oricând pe perioada contractului la serviciul opțional de gestionare a creditului la domiciliu prin trimiterea unei solicitări în acest sens. Astfel, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal), ne puteți scrie prin e-mail la adresa relatiicuclientii@ provident.ro sau prin poştă (cu confirmare de primire) la adresa sediului social al Provident. După renunțarea la serviciul la domiciliu, clienții vor plăti ratele prin transfer bancar în contul Provident. Este important de menționat că, pe întreaga perioadă pentru care clienții beneficiază de serviciul opțional la gestionare la domiciliu, Provident nu aplică dobândă penalizatoare pentru întârzierile la plată. Scadența ratelor unui împrumut nu se poate modifica pe parcursul contractului. Dacă îndeplinesc criteriile de eligibilitate, clienții cu împrumuturi cu rate săptămânale le pot refinanța cu împrumuturi cu rate lunare.

Cum se face o refinanțare

Adeverințele de refinanțare sunt eliberate la cerere. Pentru a afla soldul actual al împrumutului dvs. (suma rămasă de plată pentru a-l achita) sau pentru a solicita o adeverință de refinanțare, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau ne puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal). Vă rugăm să rețineți că suma totală de plată pentru achitarea anticipată a împrumutului se modifică cu fiecare scadență.

Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Dacă aveți deja un împrumut la o altă instituție financiară și doriți să vedeți dacă îl puteți refinanța sau primi de la Provident un împrumut în paralel, puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal). Dacă aveți deja un împrumut Provident, vă rugăm să discutați direct cu reprezentantul dvs. de vânzări despre opțiunile pe care le aveți la dispoziție sau să sunați la numerele de mai sus.

Puteți face o a doua refinanțare cu condiția să îndepliniți criteriile de eligibilitate valabile la momentul analizei solicitării de refinanțare. Pentru refinanțările interne, clienții primesc cel puțin 40% din noua valoare împrumutată (diferența fiind folosită pentru achitarea împrumutului inițial). Alternativ, clienții pot încerca oricând refinanțarea împrumuturilor Provident de la alte instituții financiare.

Știm că, uneori, imposibilitatea de a achita ratele la timp este generată de situații neprevăzute, nu de rea-voință. Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a afla dacă puteți primi un împrumut, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Veți primi toate informațiile necesare pentru refinanțarea unui împrumut de la instituția financiară prin care faceți această refinanțare. Pentru a afla soldul actual al împrumutului dvs. (suma rămasă de plată pentru a-l achita) ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal). Vă rugăm să rețineți că suma totală de plată pentru achitarea anticipată se modifică cu fiecare scadență.

GDPR / protecția datelor

Vom discuta detaliile împrumutului tău numai cu tine şi nu cu alţi membri ai familiei tale sau cu oricare alte persoane. Pe de altă parte, îti recomandăm să le spui persoanelor care locuiesc la aceeaşi adresă cu tine (sau proprietarilor apartamentului în care locuieşti) despre faptul că un reprezentant de vânzări va vizita adresa respectivă pentru discuţia initială şi, după caz, pentru încasarea ratelor. În felul acesta, încercam să evităm pe cât posibil situaţiile neplăcute sau stânjenitoare, atât pentru reprezentanţii de vânzări Provident, cât şi pentru clienţi şi cunoscuţii acestora.

Toate informațiile de natură personală ale clienților Provident sunt procesate în baza legislației existente și fiecare client beneficiază de confidențialitate. Rambursarea ratelor aferente unui împrumut Provident se poate face prin două metode: prin transfer bancar sau prin intermediul serviciului opțional de gestionare a creditului la domiciliu. Acest serviciu presupune deplasarea reprezentantului Provident la domiciliu clientului. Chiar dacă discutăm detaliile legate de împrumut numai și numai cu titularul contractului, le recomandăm tuturor celor care aleg acest serviciu să le spună persoanelor care locuiesc la aceeaşi adresă cu ei (sau proprietarilor apartamentului în care locuiesc) despre faptul că, în baza cererii și contractului de credit, reprezentanți Provident vor vizita adresa respectivă pentru discuţia initială şi, după caz, pentru încasarea ratelor. În acest fel, vrem să ne asigurăm pe cât posibil că evităm situaţiile neplăcute, atât pentru reprezentanţii noștri, cât şi pentru clienţi şi cunoscuţii acestora.

Înregistrarea unui client în baza de date a Biroului de Credit (BC) se face de către orice instituție financiară care colaborează cu BC la începerea contractului. Ulterior, situația plăților este raportată periodic, creând astfel un istoric de creditare, care poate fi pozitiv (toate ratele sunt plătite la timp sau în avans) sau negativ (când sunt întârzieri mai mari de 30 de zile). Acest istoric de creditare pentru fiecare client în parte este luat în considerare la acordarea unui nou împrumut de către toate instituțiile care colaborează cu BC. Fiecare înregistrare se păstrează în baza de date a Biroului de Credit pentru 4 ani, deci achitarea restanței nu atrage după sine ștergerea istoricului negativ. De aceea, este important un comportament de plată corect, conform contractului, întrucât un istoric negativ de creditare poate afecta viitoarele solicitări de credite.

Istoricul negativ din Biroul de Credit este păstrat pentru o perioadă de patru ani de la data actualizării. Acest lucru este valabil pentru toate instituțiile financiare care colaborează cu Biroul de Credit și este menționat clar în contractul de credit. Achitarea restanței nu atrage după sine ștergerea istoricului negativ sau diminuarea perioadei de 4 ani. De aceea, este important un comportament de plată corect, conform contractului, întrucât un istoric negativ de creditare poate afecta viitoarele solicitări de credite.

Istoric Biroul de Credit

Știm că, uneori, imposibilitatea de a achita ratele la timp este generată de situații neprevăzute, nu de rea-voință. De aceea, nu vă vom refuza din start doar pentru că aveți un istoric negativ în Biroul de Credit. Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a verifica dacă puteți obține un împrumut de la noi, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Știm că, uneori, imposibilitatea de a achita ratele la timp este generată de situații neprevăzute, nu de rea-voință. Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare (cu Provident, dar și cu alte instituții financiare) cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a verifica dacă puteți obține un împrumut de la noi, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Provident colaborează cu Biroul de Credit din 2015 și deci raportează periodic situația tuturor contractelor emise și a a plăților realizate. Cele mai multe instituții financiare bancare și nebancare din România colaborează cu Biroul de Credit și procedează la fel. Astfel, se creează un istoric de creditare pentru fiecare persoană care ia un împrumut, iar acest istoric poate fi pozitiv (toate ratele sunt plătite la timp sau în avans) sau negativ (când sunt întârzieri mai mari de 30 de zile). În momentul în care un client depune o solicitare pentru un împrumut, instituția financiară face o analiză pentru a decide dacă acordă împrumutul și care este suma potrivită, în funcție de istoricul de creditare, dar și de posibilitățile financiare ale clientului. Astfel, de la caz la caz, decizia poate fi diferită, în funcție de datele fiecărui client. Dacă istoricul unui client indică un risc mare de neplată a ratelor, atunci există posibilitatea ca acel client să nu mai poată lua un nou împrumut.

Acordarea unui împrumut se face în urma unei evaluări atente, care ține cont atât de istoricul dvs. de creditare, cât și de veniturile dvs. actuale. Pentru a verifica dacă puteți obține un împrumut de la noi, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Alte întrebări

În funcţie de tipul de împrumut dorit, la o primă colaborare poţi solicita sume cuprinse între 500 si 10.000 de lei. Clienţii existenti pot obţine până la 15.000 de lei, în functie de comportamentul de plată şi de veniturile disponibile.

Perioada de rambursare diferă în funcţie de tipul de împrumut ales. Dacă vrei să vezi un exemplu de grafic de rambursare, te rugăm să utilizezi simulatorul de credit online.

Dacă doriți mai multe informații despre produsele și serviciile Provident, vă rugăm să vizitati www.provident.ro. Alternativ, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau ne puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal), sau ne puteți scrie la adresa relatiicuclientii@provident.ro sau Provident Financial România, Departamentul de relaţii cu clienţii, str. Şerban Vodă nr. 133, Corpul A, etaj 1, sector 4, Bucureşti.

În cazul în care locuiți la o altă adresă decât cea declarată în contractul de creditare și, astfel, reprezentantul Provident nu poate colecta ratele, potrivit opțiunii dvs., puteți alege să plătiți contravaloarea ratelor prin metodele alternative de plată puse la dispoziție de compania noastră. Puteți găsi mai multe informații despre aceste metode alternative aici.

Chitanța electronică conține aceleași informații și are aceeași valoare legală ca și chitanța pe suport de hârtie. Diferența constă în modalitatea de emitere, transmitere și recepționare, care este realizată exclusiv prin mijloace electronice.

Mijloacele electronice de comunicare, inclusiv chitanța electronică, asigură acces rapid la situația plăților, prin accesarea portalului de client și/sau prin trimiterea chitanței pe adresa de e-mail personală. Prin această modalitate de transmitere a chitanței electronice (e-mail) evitați riscul pierderii chitanțelor și riscul erorilor umane în gestionarea documentelor pe suport de hârtie este mult redus.

Pentru a avea o evidență clară a plăților făcute pentru fiecare contract în parte, după achitarea fiecărei rate este emisă o chitanță – fie pe suport de hârtie, fie electronică, în funcție de opțiunea fiecărui client.

Adeverințele de lichidare se emit tuturor clienților care achită integral creditele în termen de cel mult 7 zile de la închiderea lor. Pentru a alege modalitatea prin care doriți să primiți adeverința de lichidare, ne puteți suna la 021 9877 (apel cu tarif normal) sau puteți suna la 021 275 75 75 (apel cu tarif normal).

Încă de la început, am respectat toate recomandările autorităților în ce privește protecția și prevenția în contextul pandemiei COVID-19. Astfel, în luna Aprilie, interacțiunile au fsot reduse cu 75% și toți angajații din teren au primit echipament de protecție dar și un regulament pentru interacționarea în condiții de siguranță. De asemenea, toți angajații pentru care a fost posibil acest lucru, lucrează de acasă din momentul declarării stării de urgență. Considerăm că este important ca, mai ales în acest context, să acordăm o atenție sporită modului în care interacționăm cu clienții noștri și protecției angajaților companiei.

Suntem într-o situație cu care nu ne-am mai confruntat până acum și deciziile autorităților privind activitățile din economie se schimbă de la o zi la alta, în funcție de evoluția pandemiei COVID-19. Astfel, urmărim cu atenție toate anunțurile și măsurile autorităților, astfel încât să putem adapta modul de lucru în cel mai scurt timp. Atunci când situația o va permite, respectând cu strictețe recomandările și restricțiile stabilite de autorități, vom relua ritmul obișnuit de lucru.

Termenul de soluționare a solicitărilor și reclamațiilor este de cel mult 30 de zile calendaristice, însă evident ne dăm silința să răspundem tuturor solicitărilor în cel mai scurt timp posibil. Pentru solicitările referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, acest termen poate fi prelungit cu încă 2 luni atunci când este necesar, ținându-se seama de complexitatea și numărul cererilor.

Da, însă creditarea responsabilă şi educaţia financiară sunt două componente esenţiale ale modelului nostru de afaceri. Produsele noastre se adresează şi persoanelor cu venituri medii şi mici, care sunt adesea trecute cu vederea de alţi creditori, nu pentru că nu şi-ar permite un credit ifn, ci pentru ca finanţările de valoare mică, pe termen scurt, se regăsesc cu greu în oferta altor instituţii financiare. E posibil ca o parte din clienţii care apelează la noi să fie la prima lor experienţa cu un împrumut.

Înainte de a emite un împrumut, este foarte important – atât pentru noi, cât şi pentru clienţi – ca aceştia să ia o decizie în cunoştinţă de cauză. Evităm orice interpretare greşită prin folosirea unui limbaj simplu şi uşor de înţeles. Costul total, inclusiv valoarea dobânzii anuale efective sunt comunicate tuturor clienţilor înainte de semnarea contractului (pe site-ul nostru, în cadrul discuţiei telefonice la departamentul de relaţii cu clienţii sau a vizitei la domiciliu) şi sunt menţionate clar în toate documentele contractuale şi precontractuale.

Chiar dacă luăm în considerare şi solicitări de împrumut rapid de la persoane cu venituri modeste, sub medie, împrumutăm numai dacă avem convingerea că persoana respectivă poate plăti împrumutul şi numai sume de bani care nu o împovărează. De altfel, reprezentanţii de vânzări sunt în măsură să identifice dacă comunitaţile pe care le deservesc se confruntă cu probleme economice sau sociale, cum ar fi disponibilizări sau reduceri ale programului de lucru la o fabrică locală. Acest lucru ne permite să ne adaptăm deciziile de creditare (sisteme de scoring utilizate la nivel de sucursală) pe baza celor mai recente informaţii locale.

Da, există. În 2008 am lansat primul program de educaţie financiară pentru adulţi, Bugetul Familiei, iar în 2013 am lansat platforma de educaţie financiară www.sigurantafinanciara.ro, un portal care ofera informaţii şi sfaturi pentru o gestionare mai echilibrată a bugetului. În 2018 am lansat primul joc online de educaţie financiară din ţară, Ştii cu banii, care a înregistrat peste 10.000 de utilizatori în doar trei luni de la lansare.

Structura de comisionare a reprezentanţilor noştri de vânzări are la baza un principiu esenţial: recompensarea creşterii sănătoase a portofoliului de clienţi. Oferim un stimulent pentru atragerea de clienţi noi, însă cea mai mare parte a câştigurilor vine din comisioanele pentru încasări, tocmai pentru că vrem să încurajăm un comportament responsabil.

Toţi reprezentanţii beneficiază de programe de informare şi consiliere gratuite şi de îndrumare constantă întrucât ne dorim să oferim de fiecare dată cele mai bune servicii. Respectăm dreptul la intimitate al clienţilor, nu încurajam comportamentele agresive, ameninţătoare sau intruzive şi avem instrumente eficiente care le permit clienţilor noştri să ne trimită comentariile şi sesizările lor şi facem tot posibilul să le răspundem în maximum trei zile lucrătoare.

Nu. Întrucât oferim împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, ne este mult mai uşor să găsim soluţii flexibile pentru depăşirea situaţiilor de neplată, pentru fiecare caz în parte.

De cele mai multe ori acest lucru înseamnă că le permitem clienţilor, pentru o perioadă limitată de timp, să plătească săptămânal atât cât îşi permit sau chiar să reeşaloneze împrumutul pe o perioadă mai lungă de timp, fără niciun cost suplimentar.

În egală măsură, clienţii ştiu că a fi la zi cu plata ratelor este una dintre condiţiile prin care pot beneficia de noi împrumuturi şi pe viitor, iar cea mai mare parte dintre ei sunt deja la cel puţin al doilea împrumut.

În cazul în care clienţii refuză în mod repetat să colaboreze cu compania noastră pentru plata restanţelor, aceştia sunt transferaţi fără niciun cost suplimentar la departamentul intern de recuperare a datoriilor.

Ca orice altă instituţie financiară, în ultimă instanţă, nu excludem posibilitatea aplicării legislaţiei în vigoare pentru recuperarea datoriilor; până în acest moment nu am făcut-o niciodată.

Toate contractele de credit sunt titlu executoriu, ceea ce înseamnă că, dacă nu respectați condițiile contractuale (inclusiv prin acumularea de restanțe), instituția financiară de la care ați luat împrumutul poate recurge la căi legale de recuperare a datoriei, inclusiv prin executări silite. Provident Financial România acordă doar credite de nevoi personale fără giranți și fără garanții. Dacă aveți dificultăți la plata ratelor (diminuare venit, pierderea locului de muncă, o situație nefericită etc.) este important să dați dovadă de bună credință și să luați imediat legătura cu noi pentru a găsi împreună o soluție. Puteți afla mai multe despre modul în care înțelegem să avem o abordare responsabilă față de clienții noștri pe www.provident.ro/transparent.