Da, însă creditarea responsabilă şi educaţia financiară sunt două componente esenţiale ale modelului nostru de afaceri. Produsele noastre se adresează şi persoanelor cu venituri medii şi mici, care sunt adesea trecute cu vederea de alţi creditori, nu pentru că nu şi-ar permite un credit ifn, ci pentru ca finanţările de valoare mică, pe termen scurt, se regăsesc cu greu în oferta altor instituţii financiare. E posibil ca o parte din clienţii care apelează la noi să fie la prima lor experienţa cu un împrumut.
Înainte de a emite un împrumut, este foarte important – atât pentru noi, cât şi pentru clienţi – ca aceştia să ia o decizie în cunoştinţă de cauză. Evităm orice interpretare greşită prin folosirea unui limbaj simplu şi uşor de înţeles. Costul total, inclusiv valoarea dobânzii anuale efective sunt comunicate tuturor clienţilor înainte de semnarea contractului (pe site-ul nostru, în cadrul discuţiei telefonice la departamentul de relaţii cu clienţii sau a vizitei la domiciliu) şi sunt menţionate clar în toate documentele contractuale şi precontractuale.
Chiar dacă luăm în considerare şi solicitări de împrumut rapid de la persoane cu venituri modeste, sub medie, împrumutăm numai dacă avem convingerea că persoana respectivă poate plăti împrumutul şi numai sume de bani care nu o împovărează. De altfel, reprezentanţii de vânzări sunt în măsură să identifice dacă comunitaţile pe care le deservesc se confruntă cu probleme economice sau sociale, cum ar fi disponibilizări sau reduceri ale programului de lucru la o fabrică locală. Acest lucru ne permite să ne adaptăm deciziile de creditare (sisteme de scoring utilizate la nivel de sucursală) pe baza celor mai recente informaţii locale.