Întrebări frecvente

Pot obţine un credit rapid de la Provident dacă am fost refuzat deja de alte instituţii financiare?

Da. Scopul nostru este să acordăm imprumuturi rapide într-un mod responsabil; de aceea evaluăm corespunzător posibilitatea solicitanţilor de a plăti împrumutul. Facem acest lucru întrucât nu este nici în interesul clienţilor, nici în al nostru să acordăm sume de bani pe care aceştia nu îşi permit să le restituie. 

De aceea, dacă decizi să soliciţi un împrumut, te rugăm să ne oferi informaţii cât mai exacte care să ne ajute să evaluăm corect posibilitatea ta de a plăti suma împrumutată.

Când încep să plătesc ratele?

Dacă ai un împrumut fără serviciul la domiciliu, vei plăti prima rată după 17 zile de la semnarea contractului, prin ordin de plată, din contul tău în contul Provident. Dacă alegi şi serviciul de gestionare la domiciliu a creditului, vei plăti prima rată după 7 zile de la semnarea contractului, agentului Provident, chiar la tine acasă.

Care este costul total al unui împrumut rapid şi în ce constă acesta?

Costul total pentru împrumut este stabilit printr-un contract de credit foarte transparent. Astfel, vei şti de la bun început care este suma împrumutată şi cum urmează să restitui împrumutul.

Costul unui credit rapid depinde de tipul acestuia, adica de suma împrumutată şi de numărul de săptămâni în care se face restituirea. Costul total este fix pentru fiecare tip de împrumut şi include comisionul de analiză a dosarului, dobânda fixa totală şi, după caz, comisionul de gestionare la domiciliu a creditului.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credite de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Care este valoarea DAE pentru împrumutul meu?

Valoarea Dobânzii Anuale Efective (DAE) a împrumuturilor Provident variază. Este foarte important de precizat că în cazul împrumuturilor pe termen scurt, cum sunt cele oferite de Provident, DAE nu este un indicator relevant, întrucât nivelul acesteia este influenţată în mod categoric de perioada de rambursare şi de periodicitatea plăţilor.

Pentru a fi relevant, este important ca DAE să fie folosită pentru a compara două produse financiare similare. Odată ales tipul de împrumut, reprezentantul de vânzări Provident te va informa asupra DAE corespunzătoare împrumutului tău.


Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Ce este serviciul de gestionare la domiciliu a creditului?

Acesta este un serviciu opţional, oferit contra cost, prin care poţi primi banii în mână, în maximum 48 de ore, chiar la tine acasă. În acest fel, nu ai nevoie de un cont bancar pentru a lua un împrumut, iar ratele le plăteşti în confortul casei tale, după un program stabilit de comun acord cu reprezentantul tău Provident.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Ce se întâmplă dacă nu pot plăti o rată la timp?

Primul lucru pe care îl ai de făcut este să iei legătura cu noi sunând la departamentul de relatii cu clienţii la 021.9877 pentru a găsi împreună o soluţie pentru situaţia ta. Dacă ai ales şi serviciul opţional de gestionare la domiciliu a creditului, poţi stabili direct cu reprezentantul tău de vânzări o modalitate de reeşalonare a plăţilor.

În astfel de situaţii, cel mai important este să dai dovadă de bunăvoinţă şi să colaborezi cu angajaţii şi reprezentanţii noştri de vânzări pentru a ajunge cu plata ratelor la zi. Doar aşa vei putea beneficia de împrumuturi rapide Provident si pe viitor.

Ce sume de bani pot împrumuta şi pe ce perioade?

În funcţie de tipul de împrumut dorit, la o primă colaborare poţi solicita sume cuprinse între 500 si 10.000 de lei. Clienţii existenti pot obţine până la 15.000 de lei, în functie de comportamentul de plată şi de veniturile disponibile.

Perioada de rambursare diferă în funcţie de tipul de împrumut ales. Dacă vrei să vezi un exemplu de grafic de rambursare, te rugăm să utilizezi simulatorul de credit online.

Cum pot solicita un împrumut?

Pentru a solicita un imprumut online prin folosirea website-ului Provident trebuie doar să completezi formularul de pe site şi vei primi un răspuns în cel mai scurt timp. Alternativ, ne poţi contacta telefonic la 021 9877 (apel cu tarif normal), de luni pâna vineri, între 08.00 şi 20:00 sau sâmbată între 09:00 şi 17:00.

Cum vă recuperaţi datoriile? Recurgeţi la executări silite?

Nu. Întrucât oferim împrumuturi de valoare mică, pe termen scurt, ne este mult mai uşor să găsim soluţii flexibile pentru depăşirea situaţiilor de neplată, pentru fiecare caz în parte.

De cele mai multe ori acest lucru înseamnă că le permitem clienţilor, pentru o perioadă limitată de timp, să plătească săptămânal atât cât îşi permit sau chiar să reeşaloneze împrumutul pe o perioadă mai lungă de timp, fără niciun cost suplimentar.

În egală măsură, clienţii ştiu că a fi la zi cu plata ratelor este una dintre condiţiile prin care pot beneficia de noi împrumuturi şi pe viitor, iar cea mai mare parte dintre ei sunt deja la cel puţin al doilea împrumut.

În cazul în care clienţii refuză în mod repetat să colaboreze cu compania noastră pentru plata restanţelor, aceştia sunt transferaţi fără niciun cost suplimentar la departamentul intern de recuperare a datoriilor.

Ca orice altă instituţie financiară, în ultimă instanţă, nu excludem posibilitatea aplicării legislaţiei în vigoare pentru recuperarea datoriilor; până în acest moment nu am făcut-o niciodată.

De ce documente am nevoie pentru a solicita un împrumut rapid nebancar şi care este venitul minim?
  • Act de identitate (vârstă minimă 18 ani) care să certifice cetăţenia română şi domiciliul stabil într-unul dintre oraşele în care oferim imprumuturi
  • Dovadă (fluturaş, cupon pensie etc) a unui venit cert (minim 300 lei lună/venit fix)
  • Un numar de telefon valabil
  • După caz, o dovadă a unui cont bancar deschis în lei pe numele tău la orice bancă din România.

Dacă alegi serviciul opţional de gestionare la domiciliu a creditului primeşti banii în mână în maximum 48 de ore de la apel, caz în care contul bancar nu mai este necesar.

Te rugăm să foloseşti simulatorul de credit online de pe site-ul Provident pentru a stabili tipul de împrumut care ţi se potriveşte şi pentru a vedea cuantumul fiecărui element al costului său.

Este adevărat că reprezentanţii de vânzări câştigă cu precadere din încasari şi că această abordare îi face să pună presiune pe clienţi să plătească?

Structura de comisionare a reprezentanţilor noştri de vânzări are la baza un principiu esenţial: recompensarea creşterii sănătoase a portofoliului de clienţi. Oferim un stimulent pentru atragerea de clienţi noi, însă cea mai mare parte a câştigurilor vine din comisioanele pentru încasări, tocmai pentru că vrem să încurajăm un comportament responsabil.

Toţi reprezentanţii beneficiază de programe de informare şi consiliere gratuite şi de îndrumare constantă întrucât ne dorim să oferim de fiecare dată cele mai bune servicii. Respectăm dreptul la intimitate al clienţilor, nu încurajam comportamentele agresive, ameninţătoare sau intruzive şi avem instrumente eficiente care le permit clienţilor noştri să ne trimită comentariile şi sesizările lor şi facem tot posibilul să le răspundem în maximum trei zile lucrătoare.

Este adevărat că dobânda (sau costul total al unui împrumut) este de peste 100%?

Dobânda fixă anuală totală variază între 41% şi 68% în funcţie de suma împrumutată şi perioada contractului. Costul total fix raportat procentual la suma împrumutată pentru varianta prin transfer bancar variază între 30% şi 113%.

Serviciul la domiciliu, care presupune înmânarea banilor în maximum 48 de ore şi încasarea ratelor săptămânale de la domiciliul clienţilor, este un serviciu opţional (deci clienţii aleg în mod expres să beneficieze de el), oferit contra cost. Ei apreciază faptul că pot alege să beneficieze de vizita săptămânală a unui reprezentant de vânzări şi de faptul că primesc banii acasă în mai puţin de 2 zile.

De altfel, clienţii apreciază atenţia şi calitatea serviciilor pe care le primesc. Credem că ceea ce ne diferenţiază de alţi creditori este acest serviciu personalizat care derivă din relaţia reprezentant de vânzări-client. Oferim fără birocraţie acces rapid la finanţare, costuri transparente şi fixe pe toată perioada împrumutului, confort şi servicii de calitate

Este adevărat că produsele Provident se adresează şi unor oameni needucaţi financiar?

Da, însă creditarea responsabilă şi educaţia financiară sunt două componente esenţiale ale modelului nostru de afaceri. Produsele noastre se adresează şi persoanelor cu venituri medii şi mici, care sunt adesea trecute cu vederea de alţi creditori, nu pentru că nu şi-ar permite un credit ifn, ci pentru ca finanţările de valoare mică, pe termen scurt, se regăsesc cu greu în oferta altor instituţii financiare. E posibil ca o parte din clienţii care apelează la noi să fie la prima lor experienţa cu un împrumut.

Înainte de a emite un împrumut, este foarte important – atât pentru noi, cât şi pentru clienţi – ca aceştia să ia o decizie în cunoştinţă de cauză. Evităm orice interpretare greşită prin folosirea unui limbaj simplu şi uşor de înţeles. Costul total, inclusiv valoarea dobânzii anuale efective sunt comunicate tuturor clienţilor înainte de semnarea contractului (pe site-ul nostru, în cadrul discuţiei telefonice la departamentul de relaţii cu clienţii sau a vizitei la domiciliu) şi sunt menţionate clar în toate documentele contractuale şi precontractuale.

Chiar dacă luăm în considerare şi solicitări de împrumut rapid de la persoane cu venituri modeste, sub medie, împrumutăm numai dacă avem convingerea că persoana respectivă poate plăti împrumutul şi numai sume de bani care nu o împovărează. De altfel, reprezentanţii de vânzări sunt în măsură să identifice dacă comunitaţile pe care le deservesc se confruntă cu probleme economice sau sociale, cum ar fi disponibilizări sau reduceri ale programului de lucru la o fabrică locală. Acest lucru ne permite să ne adaptăm deciziile de creditare (sisteme de scoring utilizate la nivel de sucursală) pe baza celor mai recente informaţii locale.

Există un program de educaţie financiară?

Da, există. În 2008 am lansat primul program de educaţie financiară pentru adulţi, Bugetul Familiei, iar în 2013 am lansat platforma de educaţie financiară www.sigurantafinanciara.ro, un portal care ofera informaţii şi sfaturi pentru o gestionare mai echilibrată a bugetului. În 2018 am lansat primul joc online de educaţie financiară din ţară, Ştii cu banii, care a înregistrat peste 10.000 de utilizatori în doar trei luni de la lansare. 

Este adevărat că sunt situaţii când clienţii plătesc mai mult decât suma împrumutată din cauza penalităţilor pentru întârziere la plată?

Nu. Clienţii nu plătesc niciodată mai mult decât ce îşi asumă prin semnarea contractului. Avem un contract explicit, de doar 4 pagini, în care toate costurile sunt descrise transparent, fără clauze suplimentare, anexe, steluţe sau cuvinte complicate. Dobânda este fixă pe toată perioada contractului şi ne mândrim cu faptul că suntem singurul creditor din România care nu îşi penalizează clienţii pentru întârziere la plată.

Cu alte cuvinte, suntem înţelegători atunci când clienţii nostri se confruntă cu dificultaţi în a plăti ratele şi reeşalonăm împrumutul fără niciun cost suplimentar. Astfel, suma datorată nu creşte şi clienţii au garanţia că sunt în măsură să păstreze situaţia sub control dacă nu pot plăti una sau mai multe rate la timp. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care clienţii ne apreciază şi cea mai mare parte a lor sunt deja la cel puţin al doilea împrumut rapid nebancar. Mai exact, peste 70% dintre clienţi sunt deja la al doilea împrumut. Plata ratelor la termen este o condiţie esentială pentru a putea beneficia de noi împrumuturi.

Pot achita împrumutul înainte de termen?

Desigur, poţi restitui împrumutul oricând înainte de termen, caz în care vei beneficia de o reducere a costurilor totale. Această reducere depinde de tipul tău de împrumut, de timpul scurs de la acordarea sa şi de comportamentul tău de plată pe perioada desfăşurării contractului.

Dacă vei dori să achiţi anticipat împrumutul, tot ce trebuie să faci este să contactezi departamentul de relaţii cu clientii pentru a afla care este reducerea de care vei beneficia şi ce trebuie să faci pentru a plăti împrumutul. Dacă ai ales şi serviciul de gestionare la domiciliu a creditului, poţi lua direct legătura cu reprezentantul de vânzări, care îţi va oferi toate informaţiile de care ai nevoie.

Vreau ca membrii familiei mele să nu cunoască detaliile împrumutului meu. Este posibil?

Vom discuta detaliile împrumutului tău numai cu tine şi nu cu alţi membri ai familiei tale sau cu oricare alte persoane. Pe de altă parte, îti recomandam să le spui persoanelor care locuiesc la aceeaşi adresă cu tine (sau proprietarilor apartamentului în care locuieşti) despre faptul că un reprezentant de vânzări va vizita adresa respectivă pentru discuţia initială şi, după caz, pentru încasarea ratelor. În felul acesta, încercam să evităm pe cât posibil situaţiile neplăcute sau stânjenitoare, atât pentru reprezentanţii de vânzări Provident, cât şi pentru clienţi şi cunoscuţii acestora.

Cum pot să-mi amân ratele pe care le am la Provident?

Potrivit OUG37/2020, aveți posibilitatea de a solicita amânarea la plată a ratelor dacă îndepliniți criteriile stabilite de actul normativ. Toate detaliile despre cum puteți solicita amânarea ratelor dar și despre pașii pe care trebuie să îi urmați, găsiți aici.

Voi plăti mai mult dacă îmi amân ratele?

Potrivit normelor de implementare pentru OUG 37/2020, pentru perioada de amânare a ratelor, dobânda va fi capitalizată. Astfel, în momentul reluării plăţilor, dobânda acumulată va fi distribuită egal pe perioada rămasă până la rambursarea integrală a creditului iar valoarea ei se va reflecta în rata pe care dvs. o veţi avea de plătit. Prin urmare, ratele dumneavoastră şi implicit suma totală de rambursat vor fi mai mari. Suma este calculată în funcție de creditul accesat și este comunicată clientului în momentul solicitării amânării la plata a ratelor. De asemenea, este important de menţionat că pe perioada amânării nu veţi mai putea beneficia de un nou împrumut Provident.

Mi-am schimbat domiciliul în această perioadă iar agentul nu mă mai poate vizita. Cum procedez?

În cazul în care locuiți la o altă adresă decât cea declarată în contractul de creditare și, astfel, reprezentantul Provident nu poate colecta ratele, potrivit opțiunii dvs., puteți alege să plătiți contravaloarea ratelor prin metodele alternative de plată puse la dispoziție de compania noastră. Puteți găsi mai multe informații despre aceste metode alternativeaici.

Ce alte metode de plată pot fi folosite pentru a nu acumula restanțe?

Dacă nu doriți să fiți vizitat de reprezentantul Provident pentru colectarea ratelor, vă sugerăm să folosiți metodele alternative de plată puse la dispoziție de companie. Găsiți mai multe informații despre cum vă puteți plăti ratele aici.

Ce măsuri ați luat pentru protejarea angajaților și a clienților?

Încă de la început, am respectat toate recomandările autorităților în ce privește protecția și prevenția în contextul pandemiei COVID-19. Astfel, în luna Aprilie, interacțiunile au fsot reduse cu 75% și toți angajații din teren au primit echipament de protecție dar și un regulament pentru interacționarea în condiții de siguranță. De asemenea, toți angajații pentru care a fost posibil acest lucru, lucrează de acasă din momentul declarării stării de urgență. Considerăm că este important ca, mai ales în acest context, să acordăm o atenție sporită modului în care interacționăm cu clienții noștri și protecției angajaților companiei.

De ce nu pot accesa un nou împrumut?

În această perioadă, pentru siguranța dvs. și a colegilor noștri, am decis limitarea interacțiunilor în privința noilor clienți. Din acest motiv, din păcate, în acest moment, solicitările pentru împrumuturi nu pot fi soluționate. Cu toate acestea, vă asigurăm că lucrăm la implementarea unor soluții de vânzare și de colectare care să ne permită ca, in scurt timp, să va putem oferi produsele şi serviciile noastre adaptate contextului actual. Astfel, dacă doriți să fiți contactat în momentul implementării noilor soluții de vânzare, vă rugăm să completați formularul pentru solicitarea unui împrumut pe care îl găsiți aici.

Când voi putea lua un nou împrumut dacă am amânat plata ratelor prin OUG 37/2020?

Actul normativ emis de Guvern are ca scop protejarea persoanelor aflate în dificultate financiară din cauza situației generate de pandemia COVID-19. Astfel, amânarea la plată a ratelor permite persoanelor ale căror venituri au fost afectate de pandemie să restabilească un echilibru financiar în perioada de amânare aleasă. Tocmai de aceea, este important să tratați cu responsabilitate bugetul dvs. în această perioadă. Din acest motiv, abia după încheierea perioadei de amânare la plată a ratelor veți putea solicita un împrumut Provident. Considerăm că responsabilitatea financiară trebuie să stea la baza oricărei decizii de împrumut și că este, deopotrivă, un comportament benefic atât pentru creditor, cât și pentru debitor.

Când veți relua activitatea normală?

Suntem într-o situație cu care nu ne-am mai confruntat până acum și deciziile autorităților privind activitățile din economie se schimbă de la o zi la alta, în funcție de evoluția pandemiei COVID-19. Astfel, urmărim cu atenție toate anunțurile și măsurile autorităților, astfel încât să putem adapta modul de lucru în cel mai scurt timp. Atunci când situația o va permite, respectând cu strictețe recomandările și restricțiile stabilite de autorități, vom relua ritmul obișnuit de lucru.