• Sună la 021 275 75 75

  • Trimite SMS la 1805

Ce trebuie să conţină un plan de afaceri

Primul capitol va reprezenta o Sinteză a întregului plan de afaceri, insistând pe punctele-forte ale business-ului.

Al doilea capitol: datele de identificare ale firmei care va opera afacerea.

Capitolul trei: descrierea afacerii - ce face, cine sunt acționarii, ce misiune, obiective de dezvoltare are firma etc.

Capitolul patru: definirea pieței pe care operează, ce segment vizează afacerea în cauza, ce caracteristici are acesta.


Capitolul cinci: clienții și concurența

  • cine sunt clienții potențiali, cum se ajunge la ei, cum vor deveni clienți fideli;
  • cine sunt firmele concurente, ce avantaje competitive poate avea nouă firmă în raport cu aceștia.
Capitolul șase: descrierea în detaliu a produselor și serviciilor oferite.

Capitolul șapte: planul de marketing - cum se va promova afacerea, va exista un buget pentru asta?

Capitolul opt: organizarea și managementul firmei - locație, caracteristici fiscale (SRL, microîntreprindere, asociație familială, plătitor sau neplătitor de TVA?), descrierea posturilor de conducere și execuție și a schemei de personal.

Capitolul nouă: situația economico-financiară a firmei - valoarea investiției inițiale și cum vor fi utilizați banii:
  • planul financiar (câte luni pe an va fi prestat serviciul în cauză, care va fi frecvență și fluxul veniturilor)
  • veniturile anuale estimate (serviciile oferite și tarifele lor în funcție de frecvența cu care sunt oferite)
  • previzionarea cheltuielilor anuale (enumerarea cheltuielilor - cu logistică, cu personalul, cu întreținerea sediului, cu promovarea și așa mai departe)

                                        Articol scris de Cristi Dogaru, specialist în jurnalism economic