• Sună la 021 275 75 75

  • Trimite SMS la 1805

Economisirea este principala preocupare a românilor interesați să-și dezvolte cunoștințele financiare

București, 7 octombrie 2015 – 55% dintre clienții instituțiilor financiare nebancare din România sunt chibzuiți cu cheltuielile zilnice și aproape 7 din 10 susțin că dezvoltarea cunoștințelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie și planificare financiară pe termen lung, arată un studiu GfK la inițiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident România. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion total de 8.040 de clienți din cele 8 țări în care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 din România.

Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondenților români atunci când caută să obțină informații financiare. Peste 30% dintre participanții la sondaj din România consideră că un nivel mai ridicat de educație financiară i-ar putea ajuta să-și crească economiile, în timp ce aproximativ un sfert spun că ar putea să-și gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice și bugetul lunar de familie. Totodată, 21% sunt interesați să-și dezvolte cunoștințele financiare pentru a putea realiza investiții pe termen lung, la bursă sau în imobiliare.

În prezent, 3 din 10 respondenți spun că reușesc să facă economii cu regularitate pentru viitorul lor și al familiei lor. Dintre aceștia, mai mult de jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la bancă și 6% au realizat investiții pe termen lung cu scopul de a economisi, arată studiul realizat de compania britanică de cercetare GfK pentru Provident.

Românii și-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii ani, devenind tot mai atenți cu cheltuielile zilnice și mai interesați să-și optimizeze finanțele personale pentru a economisi și investi pentru viitor. Mai mult, observăm că educația financiară a devenit o prioritate, ceea ce reconfirmă strategia noastră de a susține, încă din 2008, programe ample menite să îmbunătățească nivelul de cunoștințe de gestionare și planificare a bugetului”, a declarat Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România.

Compania susține platforma de educație financiară și antreprenorială SigurantaFinanciara.ro, lansată în 2013 pentru a oferi românilor informații relevante explicate pe înțelesul tuturor, instrumente utile de planificare a bugetului, precum calculatoare de buget, de economii sau de investiții și materiale video inedite pentru o mai bună planificare a finanțelor, economisire și investiții. Peste un milion de români au aflat până în prezent despre SigurantaFinanciara.ro și au avut oportunitatea să-și dezvolte cunoștințele financiare prin intermediul platformei și resurselor de educație financiară disponibile, iar inițiativa Provident în România a fost extinsă anul trecut și în Bulgaria.

La nivel european, 4 din 10 respondenți sunt interesați să acumuleze cunoștințe financiare pentru a-și optimiza veniturile și cheltuielile lunare. Cercetarea GfK face parte dintr-o inițiativă desfășurată în rândul clienților grupului britanic IPF în toate cele opt țări în care acesta este prezent (România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria și Mexic), cu scopul de a identifica percepțiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire și creditare și principalele lor preocupări.