• Sună la 021 275 75 75

  • Trimite SMS la 1805

La vânătoare de discounturi

Nu e suficient să știi când să ceri ci și cui să ceri o reducere de prețuri. 

Ofertele “last minute”sunt mană cerească pentru cei dispuși să doarmă cu geamantanul gata făcut lângă ușă. Agențiile de turism rămân uneori cu câteva locuri libere din diferite motive (nu s-au vândut toate biletele, renunțări de ultim moment) și sunt dispuse să le vândă cu mari reduceri de prețuri celor gata să plece într-o vacanță neplanificată doar pentru a completă grupul. E ca și cum te-ai plimba prin piață în fiecare dimineață cu portofelul plin, poate pică un chilipir. 

În cazul micilor pensiuni/ hoteluri, strategia amatorilor de reduceri e diferită. Pe diferitele portaluri cu oferte interne (de exemplu turistinfo.ro) apar ofertele de cazare și prețurile de listă. Poți face o ierarhizare cu cele mai tentante locații și să negociezi apoi cu fiecare pornind de la prețul de listă ca reper. Dacă nu este plin sezon și respectiva unitate are un grad de neocupare de peste 50%, în mod sigur se vor obține ceva reduceri, măcar unele de “bun venit”. Evident, cu atât mai consistente cu cât grupul care urmează să sosească e mai numeros. 

Companiile aviatice au o poveste diferită. Discounturile mari vin cu multe luniînainte de zborul propriu-zis, riscul fiind să apară tot soiul de evenimente neprevăzute între timp. Poți însă să pândești ofertele promoționale lansate ocazional, cu reduceri de 10-20-30%, care pică tocmai bine dacă nu ești legat de un anumit interval de timp pentru o vacanță, ci doar de un anumit buget de călătorie.

Să nu ne limităm însă doar la cazare și transport. Vacanța presupune o serie de accesorii indispensabile, de exemplu articolele sportive pentru amatorii de mișcare în concediu (ski, patinaj, scufundări, etc), tot soiul de cosmetice și obiecte de vestimentație de nișă (soluții de plajă, șlapi, costume de baie, ochelari de soare, etc). Și prețurile în cazul acestora urmează curba de sezon, crescând pe vârful cererii și făcând păși înapoi în perioadele “moarte”. Înțelept ar fi să nu le achiziționezi pe toate cu 2 zile înainte de a te sui în mașină/tren/avion spre destinația dorită ci cu niște luni înainte, în cazul unor promoții și, oricum, la prețuri mai avantajoase. 

Economiile realizate prin cumularea discounturilor pot fi utilizate apoi pentru dezvoltarea componenței aœexperiente inedite” din fiecare concediu (o excursie suplimentară din locația aleasă ca bază, o experiență gastronomică nouă la un restaurant ochit de mult etc).

 Articol scris de Cristi Dogaru, specialist în jurnalism economic