• Sună la 021 275 75 75

  • Trimite SMS la 1805

Clienții, cel mai ieftin canal de promovare

Vorbim de mici afaceri, cele pentru care pătrunderea cu inserții în media tipărită, benner-ele stradale sau spot-urile din audio-vizual ar reprezenta un efort financiar prea mare. Și atunci ce rămâne? 

Fiecare își amintește că a primit la un moment dat fluturași ce anunțau reduceri sau noi produse la magazinele din apropiere. Este o modalitate de a reintra în vizorul clienților ocazionali sau de a atrage noi cumpărători dar eficacitatea acesteia depinde de inventivitatea comercianului: cât de des poate construi evenimente de vânzări. 

Suplimentar, o soluție eficace pe termen lung ar fi câștigarea unei clientele stabile printr-un sistem de facilități. Ideal ar fi dacă clienții s-ar transforma chiar în agenți de vânzări. Ideea nu este deloc nouă, sistemul brevetat la nivel global se numește MLM (multi level marketing). 

În esență, clienții noi intră într-un sistem care le promite acumularea unor bonusuri progresive dacă reușesc să-și construiasca o mini-rețea de cumpărători-agenți de vânzări. 
Sigur, sistemul MLM promovează produse mai greu vandabile în rețelele magazinelor clasice, în principal din cauza prețului, dar modul de co-interesare a clienților poate fi reținut și pentru micile afaceri. Oricum, un client mulțumit va promova la un moment dat oferta comerciantului, atenție deci la starea sa de spirit. 

Ce s-ar putea face în acest sens? 

Sisteme de fidelizare

Principiul e folosit în principal de farmacii și are la bază atragerea clienților cu ajutorul unor discounturi de 5-10% din orice achiziție oferite în baza unui card. Cu timpul, clienții vor renunță să mai compare prețurile concurenței cu cele ale magazinului care le oferă cardul de fidelitate astfel încât discountul e în mare parte recuperat de comerciant, care rămâne și cu beneficiul creșterii cifrei de afaceri.

Relații interumane calde

Amabilitatea vinde în sine bine, dar un patron apropiat până la amiciție de clienții vechi și constanți își securizează nișa de piață. Clientul va recomanda în acest caz oferta sa ca a unui “prieten”, nu simple produse și servicii.

Oferte “personalizate”

Pe lângă reduceri și relații apropiate cu angajații/patronii micii afaceri, clienții de cursă lungă ar putea beneficia de oferte personalizate, de comenzi croite pe preferințele acestora (un client ar putea solicita anumite sortimente de produse neincluse în oferta actuală, vânzări la pachet, bonusuri cumulative sau reduceri progressive etc).

                                                                                                        Articol scris de Cristi Dogaru, specialist în jurnalism economic